Alex Nørlund stopper som sportschef i HIF

image Foto: Palle Herløv.
HIF Kommunikation
29. maj 2024 kl. 21:00

KLUBNYT - Efter mange og lange overvejelser har sportschef Alex Nørlund besluttet at stoppe i Hedensted IF.

Det betyder, at han ikke forlænger sin nuværende kontrakt, der udløber med udgangen af juni. Klubben har været bekendt med beslutningen i noget tid.

- Det har været en spændende og lærerig tid for mig, hvor jeg har været med til at rådgive spillere, ansætte trænere og skabe en ny struktur med øget fokus på talentudvikling. Herunder individuelle planer for spillerne, sponsorarrangementer, træningslejre og meget mere, siger Alex Nørlund til hedenstedif.dk.

Han kalder sine syv år i klubben - og særligt de seneste to og et halvt år som HIF’s første sportschef - for en tidskrævende rejse, der både har været superspændende og til tider udfordrende.

- Har du så nået det, du gerne ville?

- Ja, jeg synes, at HIF står et godt sted i dag. Faciliteterne er blevet markant forbedret, der er kommet en ny struktur med eliteafdelingen og breddeafdelingen, spillere og trænere er kommet tættere sammen på tværs af holdene, og vi har fået gang i talentudviklingen, hvor vi efterhånden er blevet en fast del af U19 Liga 1, siger Alex Nørlund.

- Førsteholdet er stadig i danmarksserien og andetholdet pt. i serie 1. Udover det har vi tre breddehold, et hold i U19 Liga 3 og yderligere to seniorhold. Alt det taget i betragtning må jeg sige, at jeg uden tvivl ser tilbage på min tid i HIF med glæde, og jeg er taknemlig for, at klubben viste mig tillid og gav mig den her mulighed.

I sidste ende blev det afgørende, at Alex har lyst til at bruge netop tiden på noget andet nu.

- Skiftende arbejdstider på efterskolen har betydet, at det ind i mellem har været svært for mig at være den udgave af mig selv, jeg gerne vil være over for spillere og trænere. Jeg tror, det er sundt for alle mennesker på den måde at stoppe op ind i mellem og tænke over, om man gør de rigtige ting i livet, så tiden ikke bare flyver, uden at man forholder sig kritisk til tingene. Er jeg det rigtige sted? Prioriterer jeg tiden fornuftigt? Udnytter jeg mine kompetencer? Alle de spørgsmål har jeg gået og stillet mig selv, og jeg er nået frem til, at min tid i HIF skal slutte - i hvert fald for denne gang, siger Alex Nørlund.

- I det hele taget vil jeg tage hele min hverdag op til overvejelse i forhold til, hvorvidt det er tiden til at prøve noget nyt, tilføjer Alex Nørlund og understreger, at han udelukkende har positivt at sige om Hedensted IF som klub.

Den snart forhenværende sportschef sender samtidig en stor tak til alle dem, han har samarbejdet med igennem årene. Det gælder trænere, spillere, ledelsen, sponsorer og ikke mindst alle de frivillige, der får hjulene til at dreje rundt og gør en kæmpe indsats uge efter uge, samt det trofaste publikum.

Konstitueret bestyrelsesformand Per Holm siger til hedenstedif.dk, at bestyrelsen i øjeblikket er ved at vurdere, hvad der skal ske nu.

- Vi går med flere overvejelser omkring sportschef-stillingen. Skal vi have fundet en ny eller køre det videre på en helt anden måde? Og skal vi have en ny, jamen så skal vi jo finde ud af, hvilken type vi er ude efter og så videre. Vi er i den helt spæde fase, hvor vi ikke selv kender fremtiden endnu, siger Per Holm.

HIF ønsker Alex Nørlund god vind fremover.

Fakta:

- Alex Nørlund har selv været aktiv som professionel fodboldspiller i 18 år i Vejle Boldklub, AGF og Viborg.

- Han har A-trænerlicens, er scouting/ID-uddannet, har arbejdet ved TV2 Sport som ekspertkommentator og haft diverse trænerjobs på danmarksserieniveau.

- Desuden har han 14 års erfaring med fodbold og trivselsarbejde i efterskoleverdenen.

- Uddannet som sælger inden for engrossalg.