Alexander Scholz rykker fra Japan til Qatar

image Foto: Al-Wakrah SC.
HIF Kommunikation
12. juli 2024 kl. 10:56

KLUBNYT - Den tidligere HIF'er Alexander Scholz skifter klub og rykker fra japanske Urawa Red Diamonds til Al-Wakrah SC i Stars League, Qatar.

Det fortæller klubben på sin hjemmeside.

Alexander rejste til Japan i sommeren 2021 og står noteret for 135 kampe for Urawa Red Diamonds. Den 31-årige forsvarsspiller nåede blandt andet at vinde den asiatiske Champions League.

Her på X kan du se en video fra hans afsked med klubben.

Al-Wakrah SC skriver, at Alexanders kontrakt gælder for to sæsoner, og at han på søndag rejer med sine nye holdkammerater på to ugers træningslejr i Spanien.

Alexander har siden skiftet fra HIF spillet for Vejle Boldklub, Stjarnan (Island), KSC Lokeren (Belgien), Standard Liège (Belgien), Club Brügge (Belgien) og FC Midtjylland.

Ifølge transfermarkt.com er han frem til skiftet til Al-Wakrah handlet for sammenlagt 6,5 millioner euro svarende til 48,5 millioner kroner.

Læs også:

- EX-HIF'er hyldes som den bedste i belgisk fodbold
- Tidligere HIF-spiller på tale i belgisk klub
- Alexander Scholz vender hjem til dansk fodbold og FC Midtjylland