HIF sender hundredvis af brugte spillesæt til Ukraine

image Foto: Palle Herløv.
HIF Kommunikation
05. september 2024 kl. 16:12
KLUBNYT - Hedensted Idrætsforening har som bekendt valgt at skifte tøjleverandør fra Nike til Adidas fra sommeren 2024.
Med vores mange hundrede medlemmer og deraf følgende mange hold fra børn over ungdom til senior, er det klart, at det betyder tilsvarende virkelig mange - flotte - grønne trøjer, strømper og hvide shorts.
Så hvad gør man, når man ikke længere selv har brug for alt det tøj?
Løsningen for HIF blev, at vi tog kontakt til den frivillige organisation 'Biler til Ukraine', som siden 2014 har kørt biler østpå for at give dem til de ukrainske soldater, der hver dag kæmper ved fronterne.
Når de kører afsted, giver det kun mening at fylde bagagerummet op med andre ting, som folk i et krigshærget land også har brug for. På den måde gav det på tilsvarende vis dyb mening for os i HIF at sende alt det aflagte tøj afsted med én af de snart 500 biler, der er kørt fra Danmark til Ukraine.
Således afleverede vi forleden otte store sportstasker fyldt med tøj til Morten Lindholt, der sammen med sin bror, Jesper, står bag organisationen. Det var Jesper, som i sin tid fik ideen til 'Biler til Ukraine' og kørte afsted med den første bil, hvorefter Morten købte en udtjent ambulance i Hedensted, som også røg østpå.
Taskerne kom ind bag i en ældre, bordeauxfarvet Nissan X-Trail i det nordlige Aarhus, og meldingen fra Morten Lindholts samarbejdspartnere ovre i Ukraine er, at tøjet nu er ankommet til Kyiv, hvor det ender enten på et børnehjem eller i én af de lokale fodboldklubber.