Hurtig mand i front: Mathias Kubel er tilbage fra Fremad

image Foto: Palle Herløv.
10. august 2024 kl. 08:12

ELITE - Efter tre år i Aarhus Fremad, hvor han spillede i 2. division, er Mathias Kubel vendt hjem til sin barndomsklub.

Mathias Kubel nåede cirka 70 kampe for aarhusianerne, og han vil huske tilbage på opholdet som en fed tid, fortæller han til hedenstedif.dk.

- Det er en superfed klub med gode mennesker omkring holdet, hvor særligt de seneste to sæsoner har været virkelig gode. Jeg er taknemlig for at have fået alle de gode oplevelser, siger 22-årige Mathias Kubel.

Nu er det så altså Hedensted, der igen får glæde af den lynhurtige angriber, hvis tvillingebror også er at finde på holdet.

- Jeg har glædet mig til at komme tilbage, og alle har taget godt imod mig. Et kæmpe plus for mig er, at jeg bor få hundrede meter fra stadion, så jeg kan pludselig gå til træning. Jeg har haft nogle ting, der har gjort, at jeg har spillet mindre på det seneste, men nu føler jeg mig klar til at komme ordentligt i gang, og jeg har da stadig ambitioner om igen en dag at spille på et højere niveau, hvis alt forløber efter planen, siger Mathias Kubel.

Han spillede børnefodbold i HIF og i AC Horsens fra U13 til U19.

Hedensted IF byder Mathias Kubel velkommen tilbage i den grønne trøje!