Rasmus Lundsgaard skifter til HIF

04. september 2024 kl. 21:05

ELITE - Hedensted IF har lavet en aftale med Rasmus Lundsgaard.

Den 19-årige centerback kommer til klubben fra Vejle Boldklub, hvor han har spillet fra U15 til U19.

Han startede i hjembyen Gårslev, hvorefter han skiftede til Gauerslund og spillede fra U9 til U13.

Derefter hed det FC Fredericia som U14- og U15-spiller.

- Jeg var færdig med ungdomsfodbolden, så nu skulle der ske noget nyt, og jeg vurderede, at Hedensted var det rigtige sted at søge hen, siger Rasmus Lundsgaard til hedenstedif.dk.

- Jeg kender en del spillere, der har talt godt om Hedensted, og efter at have været til nogle prøvetræninger kunne jeg mærke, at det føltes som det rigtige sted at fortsætte og ikke mindst genfinde en masse spilleglæde, mens jeg befinder mig i et miljø, jeg kan udvikle mig i, siger Rasmus Lundsgaard.

Han har i VB spillet sammen med fem af sine nu nye holdkammerater: Mads Gude, Viktor Hem, Magnus Rasmussen, Silas Valbak og Theo Laursen.

Hedensted IF byder Rasmus Lundsgaard velkommen i den grønne trøje!