Scholz er fast mand hos Standard Liège

image Arkivfoto
31. marts 2015 kl. 21:05

JUPILER LEAGUE - Alexander Scholz, der er født og opvokset i Hedensted, er stadig fast mand i sin belgiske klub Standard Liège, som han skiftede til i januar.

Den 22-årige midterforsvarer, som her til aften ligeledes var at finde i startopstillingen, da U21-landsholdet slog USA 1-0 på Lyngby Stadion, har spillet alle kampe fra start for nye klub, fortæller han til bold.dk.

Scholz var tilbage i januar omkring klubskiftet midtpunkt i lidt af en transferstrid, da både Anderlecht og Standard Liège ville have hans underskrift. Han spillede på det tidspunkt for KSC Lokeren, for hvem han scorede sejrsmålet i pokalfinalen tilbage i 2014.

- Det var lidt specielt, da der var tale om to ærkerivaler, som kæmpede om mig. Der var lidt snak frem og tilbage mellem klubberne, men jeg ventede sådan set bare på, at de blev enige med Lokeren, siger Scholz til bold.dk.

- Man så ikke mig udtale mig i medierne i perioden omkring skiftet. Jeg tror nærmest, jeg var den eneste, der ikke sagde noget i den sag, før der var skrevet under. Det var en sjov tid, men jeg var glad for, at sæsonen var i gang. Jeg nåede jo at spille for Lokeren efter vinterpausen, inden skiftet kom i stand. Det var fint, at jeg kunne koncentrere mig om fodbolden, både mens det stod på og lige efter, siger Scholz til fodboldsitet.

Standard Liège er nummer fire i den belgiske liga. Hans gamle klub, Lokeren, er nummer otte.

Læs også:
- Scholz: Transferkamp gav erfaringer (bold.dk)
- Jublende Scholz: Fantastisk debut (bold.dk)
Video: Alexander Scholz på plads i Standard Liege (fodbold-transfers.dk)
- Scholz solgt til Standard Liège (hedenstedif.dk)
Dansk komets vilde vej fra Himalaya til belgisk transferstrid (Berlingske)
Alexander Scholz tæt på belgisk mester (bold.dk)
- Ex-HIF'er i søgelyset hos Anderlecht (hedenstedif.dk)
Standard Liege lægetjek fra at kapre Scholz (bold.dk)
Morten Olsen indrømmer Anderlecht-kontakt: Men scholz valgte Standard Liege (BT)
Standard-træner: Scholz vil hertil (bold.dk)
Anderlecht enige med Lokeren om Scholz (bold.dk)